Latvijas Olimpiskā komanda iegūst jaunu vizuālo identitāti un apģērbu piegādātājus

Mārtiņš Mālmeisters, Latvijas Olimpiskā Komiteja
15:22, 4. novembris 0

LOK plašākai sabiedrībai prezentēja Olimpiskās komandas jauno vizuālo identitāti, kā arī iepazīstināja ar jaunajiem apģērbu un aksesuāru piegādātājiem.

Iepirkuma konkursā “Par ekipējuma piegādi Latvijas Olimpisko delegāciju vajadzībām laika posmā no 2016. līdz 2020.gadam” uzvarēja Polijas sporta apģērbu ražotājs “OTCF S.A.” un tā pārstāvētais zīmols 4F.

“Šī ir ļoti nozīmīga diena Latvijas Olimpiskajai komitejai un Olimpiskajai komandai, gatavojoties Riodežaneiro Olimpiskajām spēlēm”, prezentācijas pasākumā atklāja LOK prezidents Aldons Vrubļevskis. “Esam panākuši vienošanos un  vēlos paziņot, ka, sākot ar Riodežaneiro Olimpiskajām spēlēm, Latvijas Olimpiešiem tērpus piegādās Polijas sporta apģērbu zīmols 4F. Esmu pārliecinājies par Polijas kompānijas augstajiem kvalitātes standartiem un priecē fakts, ka uzņēmums apģērbu veidos speciāli Latvijas Olimpiskās komandas vajadzībām.”

“Mēs esam neticami laimīgi un lepni par to, ka Latvijas Olimpiskā komiteja ir uzticējusies “OTCF S.A.”, kuras zīmols 4F apģērbj Polijas sportistus kopš 2008.gada Olimpiskajām spēlēm Pekinā”, izsakās “OTCF S.A.” valdes priekšsēdētājs Igors Klaja. “Valkājot mūsu zīmolu, Polijas sportisti Vankūverā, Londonā un Sočos kopumā ieguva 22 medaļas, kas ir 7 reizes vairāk, nekā trīs iepriekšējās Olimpiskajās spēlēs. Mēs turam īkšķus par Latvijas Olimpisko komandu un ceram, ka 4F palīdzēs viņiem piedzīvot līdzīgu veiksmi cīņā pēc medaļām Riodežaneiro Olimpiskajās spēlēs, un ka viņi sagādās saviem faniem prieku un iemeslu lepoties. No savas puses mēs darīsim visu iespējamo, lai nodrošinātu, ka Latvijas sportisti ir apmierināti ar savu apģērbu – gan labi izskatoties, gan labi startējot, jo mēs zinām, cik svarīgi ir šie elementi ceļā uz augstākajiem sasniegumiem sporta jomā.”

LOK pasūtījums paredz, ka 4F nodrošinās Olimpisko komandu ar visu nepieciešamo apģērbu un aksesuāru ekipējumu, kas ir vajadzīgs atlētiem, pārstāvot Latviju Olimpiskajās spēlēs. Vienošanās paredz, ka sadarbība starp LOK un “OTCF S.A.” ilgs līdz 2020.gadam, kas paredz pasūtījumus deviņiem sarīkojumiem – Olimpiskajām spēlēm (vasara/ziema), Eiropas un Pasaules Jaunatnes Olimpiādēm (vasara/ziema) un II Eiropas Spēlēm.  

Plašāka sabiedrība šodien tika iepazīstināta arī ar jauno Latvijas Olimpiskās komandas vizuālo identitāti. Tā tika izstrādāta vairāk kā gadu un pie tās strādāja Latvijā atzīti mākslinieki un nozares profesionāļi kā Gatis Mūrnieks (“XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku” un “Latvijas Nacionālās bibliotēkas” radošais direktors), Bruno Birmanis (modes mākslinieks un konsultants sadarbībā ar sporta apģērbu zīmolu 4F), “Asketic” un tā mākslinieciskais direktors Miķelis Baštiks

“Veidojot jauno Olimpiskās komandas identitāti, vadījāmies pēc principa – Olimpiešiem piemīt pārcilvēciskas spējas lekt augstāk, skriet tālāk un mest stiprāk”, stāstot par jauno identitāti atklāja mākslinieks Bruno Birmanis. “Latvijas Olimpiešus virza entuziasms, kuru no sirds viņi iegulda katrā lietā. Katru dienu mūsu sportisti paveic šķietami neiespējamo ar mūžīgā dzinēja cienīgu spēku, sasniedzot sporta augstākās virsotnes. Ikviens vingrinājums, treniņš un starts ir no svara, lai uzpītu tādu pinumu, ar kuru Latvijas Olimpiskā komanda iegūst zeltu.”

Latvijas Olimpiskās komandas jaunā vizuālā identitāte sastāv no komandas logotipa un “pinuma”. Olimpiskās komandas logotips sastāv no Brīvības pieminekļa trīs zvaigznēm, uzrakstu “Latvija”, kas ir ticis veidots par pamatu ņemot Latvijas valsts karoga krāsu proporcijas (2:1:2) un Olimpiskajiem apļiem.

Savukārt, lai vizuāli atveidotu Latvijas Olimpiešu entuziasmu un spēku ir izveidots “pinums”, kas sastāv no trīs atslēgas vārdiem – dzīvs: “cilvēcīgs” nevis “mehānisks”; pārdabisks: “dabisks” nevis “zinātnisks”; emocionāls: “garīgs” nevis “fizisks”:

  • Pinums ir dzīvs, jo pīšanas laikā cilvēks iedarbojas uz lietām, lai radītu ko jaunu. Tas ir dzīvs process, kurā mērķtiecīgi tiek virzīta enerģija.
  • Pinums ir pārdabisks, jo viens mats ir vājš, bet kļūst nesaraujams, kad pārtop bizē. Tāpat tūkstošiem šķiedru piešķir muskulim apbrīnojamu spēku.
  • Pinums ir emocionāls, jo pinumu var atrast Nameja gredzenā, sudraba pieclatniekā, pat Baltijas ceļā. Gluži kā Latvijas karogs tie ir simboli, kuru vārdā mēs esam spējuši paveikt visu.

Latvijas Olimpiskās komandas jaunā vizuālā identitāte tiks iestrādāta sporta apģērbu zīmola 4F veidotajos tērpos un aksesuāros, kas speciāli tiks veidoti Latvijas komandas vajadzībām. Riodežaneiro Olimpisko spēļu apģērbu kolekcija tiks prezentēta pavasarī.

Lai īsi un konkrēti varētu izstāstīt un izskaidrot Latvijas Olimpiskās komandas jauno vizuālo identitāti, ir izveidots video stāsts. Tās idejiskais autors ir Bruno Birmanis, bet režisors ir Andris Gauja, kurš ir veidojis vairākas apbalvotas dokumentālas un pilnmetrāžas filmas kā “Izlaiduma gads” un “Ģimenes lietas”.

Latvijas Olimpisko komiteju atbalsta ģenerālsponsori SIA “Latvijas Mobilais telefons” un AS “Latvijas Valsts Meži”; LOK sponsori – AS “Swedbank” un AS “Latvijas Gāze”; LOK sadarbības partneri SIA “LDz Cargo”, SIA “Moller Auto Krasta” un SIA “JCDecaux Latvija”.

Komentāri

Šai ziņai vēl nav komentāru


Lai pievienotu komentāru, ienāc ar kādu no sociālajiem tīkliem